وب اپلیکیشن

آموزش گام به گام طراحی اپلیکیشن

اگر یک ایده فوق‌العاده برای ساخت اپلیکیشن،در مغز خود دارید و نمی‌دانید که چگونه آن را پیاده‌سازی کنید، با ما همراه باشید تا مراحل ساخت اپلیکیشن را به شما بیاموزیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص طراحی سایت و اپلیکیشن کلیک کنید.

گام اول: هدف را مشخص کنید

در این گام بدون استفاده از تکنولوژی، فقط با یک قلم و کاغذ به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • اپلیکیشن دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟
  • چگونه می‌خواهید نظر کاربران را جلب کنید؟
  • با این اپلیکیشن چه مشکلی حل می‌شود؟
  • چگونه زندگی مردم را ساده‌تر می‌کند؟
  • چگونه می‌خواهید اپلیکیشن خود را به بازار عرضه کنید؟
  • شما اگر نتوانید اهداف خود را به وضوح مشخص کنید، در هر کسب‌وکاری شکست خواهید خورد.

گام دوم: ایده‌های خود را طراحی کنید

نه! هنوز نمی‌توانید کامپیوتر خود را روشن کنید. باید طرح‌هایی را که در ذهن دارید، طراحی کنید. به‌طور مثال مشخص کنید، می‌خواهید از تبلیغات درون اپلیکیشن،استفاده کنید یا خیر. آیا برنامه را رایگان عرضه می‌کنید یا پولی. همچنین می‌توانید گزینه‌ای برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای ارائه دهید. مطمئن شوید، ایده‌ها را به خوبی طراحی کرده‌اید.

گام سوم: جستجو و تحقیق هر چه بیشتر

حالا می‌توانید کامپیوتر خود را روشن کنید. شما باید تا می‌توانید درباره ایده اپلیکیشن،خود تحقیق کنید. می‌دانم که فکر می‌کنید ایده بسیار خوبی دارید، اما کمی جستجو کنید، احتمالا کسی قبلا آن را امتحان کرده باشد. حالا شما دو راه دارید. یکی اینکه بدون بررسی رقیب، ایده خود را عملی کنید و احتمالا تا دو یا سه سال دیگر یکی از شما، نابود شود؛ یا اینکه نقاط ضعف و قوت رقیب را بررسی کنید. نظرات کاربران را درباره آن بخوانید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. حالا با اطلاعات جدیدی که کسب کرده‌اید، گام‌های یک و دو را دوباره انجام دهید.

پس از اصلاح ایده خود، در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید که ایده شما امکان‌پذیر است. محدودیت‌های کپی‌رایت و … را بررسی کنید تا وقتتان صرف یک ایده غیرممکن نشود.

در آخر تمرکز خود را روی بررسی فروش و بازاریابی بگذارید. مشخص کنید، چگونه می‌خواهید از اپلیکیشن،خود درآمد کسب کنید؟ بازار هدف شما کدام گروه هستند؟ کودکان، نوجوانان، معلمان، بازیگران و یا هر گروه دیگر. با مشخص شدن بازار هدف می‌توانید ایده خود را دقیق‌تر کنید.

گام چهارم: Wireframe

در این گام باید یک راهنمای تصویری کامل از اپلیکیشن،خود طراحی کنید. با این کار ایده شما روشن‌تر و ملموس‌ می‌شود. برای این کار می‌توانید از سایت‌هایی مانند https://wireframe.cc/ و http://visio.microsoft.com/  استفاده کنید.

گام پنجم: Back End اپلیکیشن خود را مشخص کنید

در این مرحله شما باید سرورها، API ها و نمودارهای داده خود را مشخص کنید. ضروری است که نمودارها واضح باشند، چون در طول پروژه از آنها به عنوان دستورالعمل استفاده خواهید کرد.

گام ششم: مدل خود را بررسی کنید

نسخه پیش‌نمایش اپلیکیشن،خود را در اختیار دوستان، خانواده و هر کسی که می‌خواهید قرار دهید تا نقاط ضعف اپلیکیشن،را بفهمید. وقت خود را با افرادی که می‌گویند “وای، عجب کار بی‌نقصی” تلف نکنید. هدف در این مرحله، نهایی‌کردن ساختار برنامه است.

گام هفتم: ساختن

شما می‌توانید ساخت اپلیکیشن،را شروع کنید. سرورها، پایگاه‌های داده و API ها را تنظیم کنید. فراموش نکنید بازخوردی که در گام قبل گرفتید را در اپلیکیشن،منعکس کنید.

گام هشتم: طراحی رابط کاربری

در این مرحله طراحان، رابط‌ گرافیکی اپلیکیشن،را طراحی می‌کنند. رابط ‌کاربری بخش بسیار مهمی از اپلیکیشن است. شما باید با طرح‌ها، بیننده را جذب کنید. دقت کنید که رابط کاربری باید بر اساس سلایق بازار هدف باشد، نه بر اساس سلیقه خودتان!

گام نهم: تست اپلیکیشن

در این قسمت شما باید عملکرد اپلیکیشن را چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ رابط کاربری تست کنید. شما باید تست‌های زیادی را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام قسمت‌های اپلیکیشن،به‌درستی کار می‌کند Pixate و Proto.io بسترهای خوبی برای تست اپلیکیشن شما هستند. آنها به شما کمک خواهند کرد تا تمامی لایه‌ها، تعاملات و طراحی‌های اپلیکیشن خود را بررسی کنید.

گام دهم: اصلاح و تنظیم

اکنون که اپلیکیشن شکل کامل خود را پیدا کرده باید به عقب برگردید و دوباره اپلیکیشن،را بررسی کنید. از همان افرادی که قبلا اپلیکیشن را نقد و بررسی کرده بودند بخواهید دوباره آن را مشاهده کنند و انتقادات خود را مطرح کنند. در نهایت هر تغییر دیگری را که فکر می‌کنید لازم است، انجام دهید.

گام یازدهم: تست نسخه بتا

حالا شما باید برنامه را در یک محیط واقعی تست کنید. شما به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن،خود را در دستگاه‌های مختلف تست کنید. اگر اپلیکیشن اندروید است، شما می‌توانید به‌راحتی آن را در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده و بررسی کنید. اگر اپلیکیشن ios است، نیاز به استفاده از پلتفرمی به‌نام TestFlight  خواهید داشت.

گام دوازدهم: اپلیکیشن خود را منتشر کنید

اکنون که اپلیکیشن خود را ساختید باید آن را منتشر کنید.

امیدوارم با ساخت این اپلیکیشن یک مشکل بزرگ را حل کرده باشید.

شما به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن خود را به فروشگاه اندروید اضافه کنید.

اپلیکیشن شما بلافاصله در Google Play  قرار خواهد گرفت.

اگر بخواهید اپلیکیشن،خود را در فروشگاه اپل منتشر کنید، اپلیکیشن شما توسط

تیم اپل بررسی خواهد شد و شاید بتوانید آن را در App Store  نیز مشاهده کنید.

اگر شما در مورد اپلیکیشن، خود روی دستگاه‌های مختلف نگرانی دارید،می‌توانید ابتدا آن‌را در Pre-Apps  منتشر کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا از سازگاری اپلیکیشن خود با دستگاه‌های مختلف اطمینان حاصل کنید.

اما این پایان کار نیست! شاید بتوان گام سیزدهم را بازاریابی در نظر گرفت.

برای اینکه بتوانید اپلیکیشن خود را به فروش بالایی برسانید، باید برنامه‌هایی برای بازاریابی نیز داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص طراحی سایت و اپلیکیشن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا