هاست و سرور

هاست ویندوز و ویژگی های آن

هاست ویندوز یا Windows Hosting نوعی از میزبانی وب است که در آن سیستم‌عامل سرور یا رایانه میزبان از نوع ویندوز سرور می‌باشد.

ویژگی میزبانی یا هاست ویندوز این است که امکان استفاده از فناوری‌های شرکت مایکروسافت مانند زبان برنامه نویسی ASP.NET   و بانک اطلاعاتی SQL Server را به ما می‌دهد.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص هاستینگ کلیک کنید.

استفاده از هاست ویندوز برای چه کسانی مناسب است؟

۱ – افرادی که می‌خواهند از زبان برنامه نویسی ASP.NET و بانک اطلاعاتی SQL Server استفاده کنند.

۲ – افرادی که برای راه اندازی وب سایتشان نیاز به وب سرور IIS ویندوز دارند.

استفاده از هاست ویندوز برای چه کسانی مناسب نیست؟

۱ – افرادی که جهت راه اندازی وب سایت خود می‌خواهند در کنار بانک اطلاعاتی MYSQL از زبان PHP استفاده کنند.

۲ – افرادی که برای راه اندازی وب سایتشان می‌خواهند از سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، جوملا، دروپال و … استفاده کنند.

نکته: هاست‌های ویندوز در بعضی از مواقع از PHP و MYSQL هم پشتیبانی می کنند اما نسبت به هاست لینوکس، بسیار محدود و دارای کارایی ضعیت هستند. همچنین بیشتر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس امکان فعالیت کامل با همه‌ی امکانات خود را در هاست ویندوز ندارند.

معروف ترین کنترل‌ پنل‌های هاست ویندوز

همانطور که گفتیم عمدتا افرادی که از زبان‌های ASP و .NET و پایگاه ‌داده MSSQL استفاده می‌کنند. پس اگر شما یکی از این افراد هستید بهتر است با محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌های ویندوز نیز آشنا شوید.

پلسک (Plesk)

این کنترل ‌پنل که در بین سایر رقبایش محبوب ‌تر است از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کند. البته امپراطوری آن در ویندوز قابل مقایسه با لینوکس نیست! اگر با کنترل‌پنل‌های لینوکسی آشنایی بیشتری داشته باشید می‌توانیم بگویم پلسک در ویندوز مانند cPanel در لینوکس است. استفاده از این کنترل ‌پنل آسان است و همین امر باعث افزایش چشمگیر کاربران آن شده است.

حداقل پیش نیاز سخت افزاری برای نصب و اجرای Plesk تحت OS Windows:

1 GHz پردازشگر
512 مگابایت RAM
350 مگابایت هارد دیسک

دات‌نت پنل (DotNetPanel)

این کنترل‌پنل به‌طور کامل بر اساس تکنولوژی Net Framework. بوده و با انواع ویندوز سازگار است و برای سایت‌هایی استفاده می‌شود که از زبان برنامه‌نویسی php یا ASP.net استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان گفت نسبت به سایر کنترل‌پنل‌ها کامل‌تر است.

هلم (Helm)

این کنترل ‌پنل از کنترل ‌پنل‌های قدرتمند ویندوز به ‌شمار می‌رود. به کمک این کنترل ‌پنل می‌توانید یک یا چند سرور را با هم مدیریت کنید. این قابلیت هلم کلیدی ‌ترین قابلیت آن است.

وب‌ سایت ‌پنل (Websitepanel)

این کنترل ‌پنل رایگان به شما اجازه مدیریت سرورتان را با یک ساختار نسبتا قوی می‌دهد. شاید وب‌ سایت ‌پنل از سایر رقبایش حرفه‌ای‌ تر نباشد، اما رایگان بودن و سهولت راه‌ اندازی آن را به یک انتخاب اصلی برای کاربران تبدیل کرده است.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص هاستینگ کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا