سئو و بهینه سازی

استفاده اصولی از برچسب در وردپرس

برچسب ها یکی از ابزارهای مهم در وردپرس هستند. با توجه به بررسی های انجام شده معمولا استفاده درستی از این ابزار نمی شود. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده اصولی از برچسب ها در وردپرس را به شما آموزش دهیم. این موضوع موجب خواهد شد تا علاوه بر بهبود و بهینه سازی ساختار سایت در سئو نیز وضعیت بهتری داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص طراحی وب سایت کلیک کنید.

برچسب ها در وردپرس چه کاربردی دارند؟

دقت به این موضوع بسیار مهم است که برچسب ها در وردپرس به چه منظوری در آن قرار داده شده است! در زیر به مجموعه کاربردهای برچسب ها در وردپرس اشاره شده است که توجه شما را به آنها جلب می کنیم:

  • ایجاد پیوند هوشمندانه بین مطالب سایت
  • مهیا نمودن دسترسی کاربر به مشاهده مطالب مرتبط
  • معرفی کردن کلمات با اکتیویتی بالا در سایت به موتورهای جستجوگر
  • آسان کردن کار برای قالب های وردپرس برای فراخوانی محتوا در بخش های مختلف سایت

اشتباهات متدوال در بکارگیری برچسب های وردپرس

اگر سئو برای شما مهم است می بایست حتما این مطلب را با دقت مطالعه نمایید زیرا موضوعی بسیار مهم مطرح خواهیم کرد که تاثیر بسیاری در رفع مشکلات ساختاری مربوط به سئو سایت خواهد داشت. حتما باید توجه داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی تنها و تنها باید یک صفحه هدف داشته باشیم.

برای مثال اگر کلمه کلیدی ما “خرید هاست” است و یک صفحه اختصاصی برای آن در نظر گرفته ایم و می خواهیم با همان صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شویم دیگر به هیچ عنوان حق نداریم برچسب یا مجموعه و صفحات مشابهی با این کلمه کلیدی بسازیم. بلکه می بایست از عبارت نزدیک به آن بهره بگیریم. در بسیاری از سایت مشاهده می شود که برچسب هایی با عنوان دقیق کلمه کلیدی آن مطلب ایجاد می شود که یک اشتباه محض است. در زیر به چند نمونه عنوان برای پست ها و بکارگیری درست برچسب ها برای آنها اشاره شده است:

عنوان: جلوگیری از هک تلگرام / کلمات کلیدی: جلوگیری از هک تلگرام و … / برچسب های پیشنهادی: تلگرام ، امنیت و …

عنوان: فیشینگ چیست / کلمات کلیدی: فیشینگ چیست و … / برچسب های پیشنهادی: فیشینگ ، امنیت ، هک و …

عنوان: الگوریتم های گوگل / کلمات کلیدی: الگوریتم های گوگل، الگوریتم گوگل و … / برچسب های پیشنهادی: گوگل ، سئو و …

همچنین پیشنهاد می شود از کلمات جامع و کوتاه برای برچسب ها بهره بگیرید.

ایجاد پیوند هوشمندانه بین مطالب سایت

یکی از کاربردهای اساسی برچسب ها، ایجاد پیوند هوشمندانه بین مطالب سایت است. به این معنی که توسط برچسب ها می توان ارتباط بین مطالب مرتبط را فراهم کرد. این موضوع سبب می شود بازدیدکنندگان سایت به موضوعات مرتبط جذب شده و بیشتر در سایت شما بمانند. این موضوع تاثیر مستقیم در سئو و تاثیر غیر مستقیم در محبوبیت و برندینگ سایت شما خواهد داشت.

دسترسی آسان کاربر به مشاهده مطالب مرتبط

زمانی که ساختار مطالب توسط برچسب ها با معماری درستی پیاده شود کاربر با استفاده از برچسب ها قادر خواهد بود به تمامی مطالب مرتبط با هم  بصورت یکجا دسترسی داشته باشد. در واقع اینکار به کاربر کمک می کند تا بتواند به خواسته خود برسد. پیاده کردن درست این ساختار به نحوی موجب تاثیر مطلوب بواسطه عامل تجربه کاربری خواهد شد و در سئو تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مشخص کردن موضوعات با اکتیویتی بالا

یکی از نکات بسیار مهم که وبسمتران عزیز باید به آن توجه داشته باشند این است که برچسب ها بیشتر برای ایجاد پیوند برای مطالب و موضوعات پرتکرار مناسب است. برای مثال اگر سایت شما در زمینه امنیت فعالیت می کند مطالب دیگر که ارتباط موضوعی با امنیت دارند به امنیت برچسب زده شده و امنیت با صفحه ای با فعالیت بالا ظاهر می شود. برای بسیاری از موضوعات که اخبار، اتفاقات و مطالب زیادی در ارتباط با آن تولید می شود اکتیویتی یا همان فعالیت یک معیار مهم در سئو محسوب می شود.

آسان کردن کار برای قالب های وردپرس

بسیاری از قالب ها توسط برچسب ها می توانند امکاناتی نظیر مطالب مشابه بواسطه برچسب ها را در بخش های مختلف نمایش دهند. بهره گیری درست از برچسب های وردپرس موجب خواهد شد بتوانیم مطالب دلخواه خود را در قالب های مختلف در مکان مورد نظر به نمایش در آوریم. تامین و رعایت این موضوع قاعدتا از دوباره کاری و تلف شدن وقت جلوگیری خواهد کرد.

در انتها به مجموعه مواردی که پیشنهاد می کنیم به آنها توجه داشته باشید اشاره می کنیم:

به هیچ عنوان کلمه یا کلمات کلیدی هدف یک مطلب را بصورت برچسب در آن مطلب اضافه نکنید.

از کلماتی برای برچسب ها استفاده نمایید که فعالیت بالایی به جهت تولید محتوا برای آن صورت می گیرد.

از کلمات کوتاه و کاربردی برای برچسب ها که موجب تامین ارتباط هوشمندانه بین مطالب سایت می شود استفاده نمایید.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص طراحی وب سایت کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا