سئو و بهینه سازی

بهترین روش های سئو

بهترین راه و روش های سئو در سال 2018

سئو همواره در حال تغییر است و تغییراتی که گوگل در پارامترهای سئو ایجاد می کند، بعضا موجب می شود که مجبور به تغییر رویکرد کلی سئو سایت شوید. با اینکه هدف در هر زمانی یکسان است و همیشه رسیدن به جایگاه های بالایی صفحه اول گوگل می باشد، اما راه های رسیدن به این کار متنوع و از انعطاف خوبی برخوردار است. به همین دلیل توجه به مهمترین فاکتورها از اهمیت بالایی برخوردار است و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، بدون توجه به الگوریتم های صحیح سئو، صرفا دور ریختن پول و هدر دادن زمان می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص سئو سایت کلیک کنید.

موبایل از اهمیت بیشتری برخوردار شده است

دیگر این یک راز نیست و همه وبمسترها به این مسئله پی برده اند که توجه گوگل به نسخه موبایلی سایت روز به روز در حال بیشتر شدن است. دیگر مثل زمان های قدیم کاربران صرفا با کامپیوترهای شخصی خورد به جستجو در وب نمی پردازند و بسیاری از کاربران هدف شما با تلفن های هوشمند، تبلت و سایر ابزار الات موبایلی وارد سایت شما می گردند. اگر آنها به این نتیجه برسند که سایت شما قدیمیست و برای استفاده با موبایل بهینه سازی نشده است، خیلی راحت از سایت شما خارج شده و به سایت رقیبانتان می روند.

گوگل در حال کار بر روی الگوریتمی به نام Mobile-First Index می باشد که در آن، وبسایت هایی با بهینه سازی بهتر برای دستگاه های موبایل، رتبه بالاتری در صفحه جستجو کسب کنند. این نسخه بر روی سئو موبایلی سایت تاثیر به سزایی دارد و به همین دلیل ما این فاکتور را به عنوان اولین فاکتور در این مطلب معرفی کرده ایم.

صرفا به لینک ها بسنده نکنید

آیا از مطرح شدن تاثیر بک لینک در سئو و لینک سازی در این مطلب تعجب کرده اید؟! بک لینک ها در بازاریابی اینترنتی، ستون فقرات سایت محسوب می شوند و و یکی از راه های اصلی رسیدن مشتریان به سایت شما در نظر گرفته می شوند. در این زمبنه نگاه تیز و ظریفی وجود دارد. درست است که بک لینک ها بسیار برای سئو سایت مفیدند، اما استفاده زیاد از بک لینک ممکن است کمی مشکوک به نظر برسد و گوگل آن را به عنوان اسپم شناسایی کند.

در عوض استفاده درست و میانه از لینک های خارجی و لینکهای داخلی در کنار هم بسیار مفید خواهد بود. یکی از بهترین راه های گرفتن بک لینک در اینترنت، اینست که از سایت های مهم و با اعتبار بخواهید که برایتان پست مهمان یا رپورتاژ بنویسند و به سایت شما لینک دهند.

توجه به AMP

همانطور که در فاکتور اول نیز مطرح شد، الگوریتم های جدید گوگل بر روی نسخه موبایلی سایت بسیار توجه دارند و به همین خاطر پارامتری به نام AMP ایجاد شده است AMP .در واقع بیانگر سرعت بارگذاری سایت در حالت موبایل می باشد و یکی از پارامترهای مهم گوگل در رنک دهی به سایت ها است. بنابراین می بایست به سرعت بارگذاری کش، کدهای Html و کتابخانه های جاوا اسکریپت در حالت موبایل توجه ویژه ای داشت و با بهینه سازی آن ها، سایت را در زمان کمتری بارگزاری کرد.

کلمات کلیدی، راه را نشان میدهند

کلمات کلیدی همواره نقش خود را در تعیین استراتژی سئو ایفا می کنند و به نظر نمی رسد که به زودی تغییری در آن ایجاد شود. همانند پارامتر لینک سازی، کلمات کلیدی موجب می شوند که کاربران سایت شما را بیابند، همچنین استفاده نادرست از این فاکتور موجب اسپم شدن سایت می گردد. به جای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در پست های بلاگتان، جملات را به شکل طبیعی تری بنویسید. در غیر این صورت مطالب سایت برای کاربران، مصنوعی جلوه می کنند و در نتیجه آنها به دنبال سایت های قابل اعتمادتری خواهند گشت.

کلمات کلیدی که افزایش قابل توجهی در تعداد جستجو داشته اند، یکی از منابع اصلی وروردی سایت می توانند باشند و دانستن آنکه این کلمات کدامند بالطبع از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از دو ابزار Google Trends وGoogle Keyword Planner  می تواند به شما کمک شایانی در پیدا کردن این کلمات بکند. حالا نوبت شماست که با استفاده از این کلمات کلیدی، مطالب پرقدرتی بنویسید که در صدر جستجوی گوگل قرار بگیرند.

اسنیپت یا توضیحات صفحات را با دقت بنویسید

تویتیر که در سال 2006 ایجاد شد تاکنون دچار تحول خاصی نشده است و تنها تغییر آن، افزایش محدودیت پست 120 کاراکتر به 140 کاراکتر بوده است. توییتر به ما یاد داده است که بتوانیم محتوای یک مطلب را با کوتاهترین عبارات بیان کنیم. هم اکنون می بایست از این توانایی در نوشتن اسنیپت صفحات استفاده کرد.

اسنیپت همچنان که در مطلب تاثیر متا تگ توضیحات بر سئو بیان شد. در زیرعنوان صفحه در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده می شود و خلاصه ای از محتوای آن صفحه را بیان می کند. این اسنیپت بسیار کوتاه است و می بایست به صورت کاملا بهینه نوشته شود. علت اینکه این عامل یکی از فاکتورهای هشت گانه این مطلب مطرح شده است، علاقه روزافزون گوگل در توجه به اسنیپت هاست و دخالت آن در رتبه صفحه است. به واسطه نوشتن اسنیپتی که دارای عبارات مفید و بهینه تر است، صفحه سایت دارای رنک بالاتری خواهد بود. راهکار ما به شما برای این کار این است که ابتدا مطلب یک صفحه را به چند قسمت تقسیم بندی کنید و از هرکدام به شکل بسیار کوتاه در اسنیپت توضیح دهید تا کاربران قبل از کلیک بر روی نتیجه جستجو، پیش زمینه ای از محتوای صفحه کسب کنند.

مطالب بلند را فراموش نکنید

مطالب کوتاه عالی هستند و تاثیر به سزایی در سئو سایت دارند. اما این به معنی توجه نکردن به مطالب بلند نیست. الگوریتم های گوگل نشان داده اند که مطالب بلند در افزایش رتبه سایت بسیار موثرند. اگر شما تاکنون از متن های 500 تا 700 کلمه ای استفاده می کرده اید، آن را به 1000 یا 2000 کلمه برسانید.

این نکته به این معنی نیست که از فردا برای جلب رضایت گوگل در صفحات خود رمان بنویسید! نیازی نیست که هر یک از پست های شما بیش از 1000 کلمه باشند. سعی کنید در بعضی موارد که موضوع پست نیاز به توضیح بیشتر دارد، این کار را انجام داده و پست های بلندتری ایجاد کنید.

سایت خود را با دریافت گواهینامه امنیتی SSL امن کنید

یو آر ال هر وبسایتی با HTTPS آغاز می گردد که این

کلمه که خلاصه شده عبارت Hypertext Transfer Protocol

می باشد. این پروتکل شامل دو نوع لایه امنیتی می شود.

TLS , SSL : همزمان با رشد اینترنت، نیاز به افزایش امنیت آن

نیز بیشتر شده است و همین دلیل استقبال روزافزون

سایت ها از پروتکل SSL می باشد.

تفاوت این دو نوع لایه امنیتی در رمزنگاری اطلاعلات توسط

پروتکل Https می باشد. گوگل به دلیل امنیتی که شما برای

کاربران وبسایت ایجاد میکنید، نمره بهتری به سایت می دهد و

این نمره در سال 2017 مطمئنا بیشتر نیز خواهد شد.

توضیحات بیشتر در زمینه این پارامتر را در مطلب تاثیر Https بر روی سئو می توانید بخوانید.

شبکه های اجتماعی

توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب چهار شبکه اجتماعی

متدوال و پرطرفدار این روزهای اینترنت هستند. اگر هنوز برای

کمپانی خود شبکه اجتماعی نساخته اید، وقت آن رسیده

است که زود به دست کار شوید. مهم تر از ایجاد پروفایل

شبکه های اجتماعی فعال بودن در آنها و انتشار منظم

پست در آنهاست. تنها به اشتراک مطالب سایت و دیگر

پروفایل ها بسنده نکنید و مطالبی را که احساس می کنید

برای کاربران جذاب خواهد بود را نیز به پست ها اضافه کنید.

همچنین هنگامی که کامنت یا پیغامی نیز دریافت می کنید،

تا آنجا که برای شما مقدور است، نسبت به پاسخ به آنها اهتمام ورزید.

کاربران همواره به دنبال حضور قدرتمند کمپانی ها در صفحات

اجتماعی هستند. این کاربران ممکن است از طریق همین

رسانه اجتماعی شما را پیدا کنند و با سرویس شما آشنا شوند.

همچنین در صورت رضایت از سرویس های شما، ممکن است

سایت شما را به دیگر افراد نیز پیشنهاد کنند.

شرکت عصر داده ویستا با سابقه 10 ساله در زمینه بهینه سازی و سئو سایت، با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار شما، میتواند به سرعت سئو سایت را تقویت کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص سئو سایت کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا