سئو و بهینه سازیطراحی سایت

نکات مهم درباره پشتیبانی سایت که باید بدانید

با گسترش کسب و کار های اینترنتی و حضور بیشتر فضای مجازی در زندگی مردم، تعداد سایت ها هم افزایش پیدا کرده است. در این زمان، رقابتی هم بین صاحبان کالا و سرمایه شکل گرفته است و هر کسی می کوشد با ارائه متد ها و روش هایی، از دیگران پیشتازی کند. اما بحثی که در اینجا باید مورد توجه همه ی صاحبان سایت ها قرار گیرد، پشتیبانی سایت است.

در واقع بعد از ایجاد یک وب سایت، نگهداری و بهبود آن حائز اهمیت است و استفاده از پشتیبان های مطمئن میتواند در جهت رشد وب سایت شما بسیار مفید باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا وظایف پشتیبان ها و تمام نکات مهم این حوزه را به شما عرض کنیم.

پشتیبانی سایت وردپرس

یکی از سیستم های مدیریت محتوای بسیار مشهور در حال حاضر وردپرس است. در باب مشهوریت این سیستم همان اندازه کافی است که بدانیم که هم اکنون اکثر سایت های موجود در حوزه اینترنت با استفاده از این سیستم ساخته شده اند. این سیستم امکانات مختلفی را در جهت طراحی وب سایت در اختیار شما قرار می دهد و دلیل استقبال مردم از آن نیز همین امر است.

اما پس از طراحی، شما با بحث مدیریت سایت خود مواجه می شوید. اگر وقت و مهارت کافی داشته باشید، خودتان می توانید امر پشتیبانی سایت را به دست بگیرید اما اکثر صاحبان وب سایت ها نه تجربه و نه وقت لازم را برای این کار ندارند. این جاست که مجبور می شوند از پشتیبانی سایت وردپرس یاری بگیرند و وظیفه مدیریت سایت خود را به وی محول کنند. اکثر افراد برای پشتیبانی سایت خود از سازندگان آن استفاده می کنند اما باید توجه داشته باشید که یک طراح خوب همیشه نمیتواند پشتیبان خوبی برای وب سایت شما باشد. به همین دلیل لازم است که ابتدا وظایف اصلی پشتیبانی سایت را بشناسید و پس از آن با توجه به این قضیه، پشتیبانی سایت خود را انتخاب نمایید.

وظایف پشتیبانی سایت

در ابتدا باید این امر را ذکر کنیم که وظایف پشتیبانی سایت تعریف مشخصی ندارد و حتی گاهی اوقات وظایف اصلی آن در قرارداد بین اشخاص معین می شود. با این حال پشتیبان باید کار های زیر را انجام دهد:

قرار دادن مطالب و محتوا ها: قرار دادن مطالب به روز در سایت شما موجب فعالی و پویایی آن می شود و به سرعت نظر مردم را هم جلب خواهد کرد. با این حال گاهی اوقات پشتیبانی سایت ها خودشان اقدام به تولید محتوا می کنند و گاهی اوقات هم مطالب تولید شده ای که به او تحویل می دهید را در سایت قرار می دهند. این امر بستگی به قرارداد میان شما دارد.

به روز رسانی سایت: سایت ها، مخصوصا سایت هایی که با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا طراحی شده اند، مدام نیاز به به روز رسانی دارند. به روز رسانی هم باعث می شود که از آخرین امکانات سیستم بهره مند شوند و هم اینکه در افزایش ضریب امنیتی سایت هم تاثیر گذار است. به طور کلی این از وظایف اصلی یک پشتیبان است.

مدیریت اعضای سایت و نظرات آنها: بسیاری از سایت ها دارای اعضای معمولی و اعضای vip هستند. مدیریت این اعضا، کنترل حساب کاربری آنها، تایید و رد دیدگاه آنها و همچنین در نظر داشتن فعالیت این اعضا با پشتیبانی سایت است. همچنین پشتیبانی سایت باید کاملا فعالیت اعضای سایت را بر اساس قوانین ملی و اسلامی سازمان دهد و در صورت نقض به کاربران اخطار دهد. در صورت تکرار مجدد هم پنل های کاربری آنها را مسدود نماید.

تمدید هاست: هاست ها معمولا زمان دار می باشند و هنگامی که مدت زمان آن بگذرد، باید تمدید شوند. تمدید زمان هاست با پشتیبانی سایت است اما توجه داشته باشید که شما باید هزینه آن را بپردازید. پیشنهاد می شود هاست های با کیفیت و با سرعت بالا خریداری نمایید.

رفع اخطار ها و ارور ها: از وظایف اصلی پشتیبانی سایت، رفع اخطار ها و ارور ها است. البته برای این کار باید علم و مهارت کافی را داشته باشد. به همین دلیل است که لازم است از پشتیبانی سایت مطمئن استفاده کنید.

دیزاین سایت: یکی از اقداماتی که گاهی اوقات پشتیبانی سایت آنها را انجام می دهد، بحث دیزاین سایت است. دیزاین شامل دو قسمت جلوه اولیه یک سایت و همچنین طبقه بندی اطلاعات موجود در آن است. دیزاین یک سایت امری بسیار مهم است و در راحتی و رضایت کاربران هم تاثیر بسزایی دارد. بنابراین تمامی صاحبان وب سایت ها باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

سئو سایت: البته معمولا پشتیبانی سایت ها این وظیفه را نمی پذیرند اما در هر حال یکی از امور مهم در حوزه وب سایت ها سئو آنهاست. سئو یک سایت ارزش سایت شما را در بین انبوهی از سایت ها مشخص می کند. هر اندازه که سایت شما سئو بالاتری داشته باشد، در رتبه های بالاتری قرار می گیرد و بازدید از آن افزایش پیدا خواهد کرد. با بالا رفتن سئو، کسب و کار شما هم رونق پیدا می کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

09100386812

پشتیبانی سایت وردپرس

نکات مورد توجه در رابطه با پشتیبانی سایت

  • سعی کنید که از پشتیبانی سایت خود انتظارات بیجا نداشته باشید. درست است که یک پشتیبانی سایت باید از هر کاری در جهت بهبود وضعیت سایت دریغ نکند اما به عنوان مثال اگر سایت در نیمه شب درگیر مشکلی شود، پشتیبان موظف است که در روز بعد آن را حل کند. او هم باید مدت زمانی را به استراحت بپردازد تا بتواند کار های شما را بهتر انجام دهد.
  • بهتر است که پشتیبانی سایت خود را به فردی مطمئن و قابل اعتماد محول کنید. پشتیبانی سایت معمولا به تمامی قسمت های سایت شما دسترسی دارد و به همین دلیل لازم است که این کار را به افراد ماهر و حرفه ای بسپارید تا دیگر دغدغه خاطری نداشته باشید.
  • در نهایت این نکته را به خاطر داشته باشید که یک سایت نیازمند رسیدگی دائمی است. اگر برای سایت خود پشتیبانی را استخدام نمی کند، باید خودتان به آن رسیدگی نمایید. رسیدگی به یک سایت موجب ارتقا آن می شود و این امر هم در جهت جذب مشتریان بیشتر موثر خواهد بود. به این ترتیب کسب و کار شما رونق می یابد و بدیهی است که این امر مورد پسند هر یک از صاحبان کالا و خدمات است.

جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی کلیک نمایید

https://my.vistawebco.com/cart.php?gid=5

 سوالات متداول :

 خدمات پشتیبانی وب سایت های ورد پرسی  چه مواردی را شامل میشود ؟

 حفظ و نگهداری دامنه های ملی و بین المللی در شرایط تحریم
حفظ و نگهداری سرویس میزبانی هاست در شرایط تحریم
از سیستم نرم افزار  باز گردانی و بک آپ گیری
ساخت ایمیل و تغییرات تحت سی پنل بنا به درخواست مشتری
امکان دسترسی به سی پنل هاستینگ

مدت زمان قراداد های پشتیبانی  سایت   وردپرسی  چقدر است ؟

معمولا قرارداد ها  به صورت سالیانه منعقد میشود

آموزش پشتیبانی سایت ورد پرس را هم دارین ؟

شرکت ویستا علاوه بر آموزش به صورت جلسات حضوری وتلفنی ، برای راحتی مشتریان  فیلم های آموزشی به روز رسانی سایت تهیه  ودر اختیار شما قرار میدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا