هاست و سرور

پنل کنترل Plesk

پلسک کنترل پنل اختصاصی ویندوز می باشد که مختص مدیریت هاست وب سایت است و هم برای هاست لینوکس و هم برای هاست ویندوز قابل استفاده می باشد.

با استفاده از کنترل پنل هاست پلسک (Plesk) شما کاملاً می توانید به طور خودکار تمام وظایف مربوط به میزبانی وب و یا کسب و کار روزانه خود را انجام دهید.

سوابق

این نرم افزار اولین بار در سال ۲۰۰۱ در روسیه توسط شرکت Plesk منتشر شد و در سال ۲۰۰۳ به شرکت SWSoft فروخته شد که در سال ۲۰۰۸ به Parallels تغییر نام یافت و در دسامبر ۲۰۱۵ به یک نهاد تجاری جداگانه تبدیل شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص کنترل پنل Plesk کلیک کنید.

معرفی اجمالی

 Plesk یک نرم افزار اتوماسیون اداری میزبانی تجاری است که برای ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب مبتنی بر لینوکس و ویندوز طراحی شده است و به مدیران سرور اجازه می دهد از طریق یک رابط کاربری گرافیکی بتوانند سایت جدید، نمایندگی فروش، حساب های ایمیل و رکورد های DNS را کنترل کنند.

 Plesk برای نصب و مدیریت سیستم های میزبانی وب و برنامه های مورد نیاز در یک سرور اختصاصی طراحی شده است.

همچنین مدیران می توانند پنل کنترل هاست برای مشتریان ایجاد کنند و یا پارامتر های تخصیص منابع برای دامنه های مختلف و یا مشتریان تعیین کنند.

افزونه های Plesk

پلتفرم Plesk شامل افزونه هایی برای Authentication ، Backup، Developers،  Domain و DNS است. همچنین Plesk دارای چندین بسته نرم افزاری است که جزء اصلی کد Plesk نیستند. این افزودنی ها برای ارتباط کامل با Plesk طراحی شده اند و شامل موارد زیر می شوند:

  • Docker Support
  • Git Support
  • Plesk Security Advisor
  • Multi Server Extension
  • WordPress Toolkit
  • Developer Pack
  • Kaspersky Antivirus
  • Servershield by CloudFlare

دربخش Extentions پنل پلسک نیز امکان دریافت این افزونه ها وجود دارد.

امنیت

این کنترل پنل با استفاده از نرم افزار Fail2ban از حملات Bruteforce  جلوگیری کرده و همچنین با استفاده از فایروال ModSecurity  امکان ایجاد role های متنوع برای فایروال و همچنین مسدود کردن IP های مربوط به هکرها را خواهید داشت.

پلسک جهت ارسال و دریافت اطلاعات از رمزگذاری و ارتباط امن  SSL پشتیابی کرده و جهت دسترسی به دامنه این پنل می توانید ازHTTPS  استفاده کنید.

سطح سازگاری بسیار بالا

پلسک در سیستم عامل های لینوکس و یونیکس و ویندوز قابل اجرا و استفاده است. در سیستم عامل لینوکس ردهت، دبیان، فدورا، CloudLinux، اوبونتو و  CentOS و نسخه های مختلف ویندوز ۲۰۰۳، ۲۰۰۸، ۲۰۰۸ R2 و ۲۰۱۲ پشتیانی می‌شود. همچنین قابلیت پشتیبانی از چندین سرویس دهنده وب / پایگاه داده از جمله مایکروسافت IIS، Microsoft SQL Server، MySQL، آپاچی، تامکت، و  Nginx راداراست. نسخه های مختلف از PHP همچون PHP7 و نیز Perl, CGI-BIN، جاوا، Ruby، پایتون و .NET  را نیز پشتیبانی می کند.

امکانات نسخه جدید پلسک

 – پشتیبانی از نسخه های جدید php،  phpmyadmin و .net

–  اعمال تغییرات در سرویس ایمیل مانند پشتیبانی ازDovecot، حفاظت از اسپم خروجی، غیرفعال کردن mail سرویس برای دامنه های شخصی

 – رابط کاربری جدید برای اپلیکیشن موبایل

 – پشتیبانی از زبان های مختلف و اضافه شدن چندین زبان جدید

 – تغییراتی در مدیریت دیتابیس مانند پشتیبانی از MariaDB 10 و تعیین role برای یوزرهای mysql

 – و…

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویستا در خصوص کنترل پنل Plesk کلیک کنید.

با ویژگی های ذکرشده با افتخار اعلام میکنیم هاست های اشتراکی ویندوزی

ویستا با کنترل پنل پلسک ارائه می شوند و کاربران

این هاست ها می توانند از امکانات مختلف آن بهره مند گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا